Železničná stanica Leopoldov leží na trati dvojkoľajnej elektrifikovanej ŽSR č. 120 Bratislava hl.st. – Žilina. Odbočujú z nej trate ŽSR č. 133 do Serede a Galanty a č. 141 do Kozároviec. Pri modernizácii V. železničného koridoru, prešla stanica Leopoldov v roku 2007 prestavbou, kde okrem iného boli vybudované 3 kryté nástupištia.
Stanica vznikla na trati Trnava – Nové Mesto nad Váhom, na ktorej bola prevádzka otvorená 2. júna 1876. V tom čase však bol Leopoldov len stanicou na šírej trati. Odbočnou sa stala až 20. júla 1885, keď sem bola predĺžená trať zo Serede. Poslednou traťou zaústenou do stanice sa stala trať z Lužianok, ktorá bola sprevádzkovaná 31. marca 1898.
Výpravná budova disponovala protileteckým úkrytom, ktorý sa neskôr transformoval aj pre potreby CO ako stály protiradiačný úkryturčený pre ukrytie zamestnancov stanice a osoby prevzaté do starostlivosti.
Úkryt má jeden mierový vchod zo suterénu prijímacej budovy a jeden núdzový výlez. Na vstupe boli osadené tlakovo-plynotesné dvere D-2. Na núdzovom výleze bol osadený plynotesný poklop P-3 (vnútorný).
Flitroventiláciu vzduchu zabezpečovala jedna stanica FVZ-300b/55.
Úkryt je napojený na verejnú el. sieť. Ako núdzový zdroj slúžili AKU batérie v samostatnej akumulátorovni.
Zásobovanie vodou je riešené z verejného vodovodu. Núdzová zásoba vody nebola riešená.
Úkryt je tohto času vyradený z evidencie.