Strahovský tunel je Pražský cestný tunel, dlhý 2004 metrov. Bol prvou a najdlhšou stavbou svojho druhu v Česku. Tunel tvoria 2 tubusy, každý s dvoma jazdnými pruhmi. Stavba bola zahájená v roku 1985 a dostavaný bol v roku 1997.
Strahovský tunel je súčasťou OSM – ochranného systému metra a v prípade potreby ho nepriedušne uzavrú tlakové uzávery na oboch koncoch portálov západného tubusu. Spojenie s trasou metra linky B zaisťuje štôlňa. V prípade núdze by sa do tohto úkrytu mohlo ukryť až 15 tisíc osôb. Maximálna doba pobytu ukrývaných v režime izolácia je 72 hodín. Zásobovanie vodou a elektrinou je zabezpečené prostredníctvom chodieb vedúcich z metra.
V bočných štôlňach sa nachádza zázemie pre ukrývaných. Odmorovacie priepuste, hygienické bunky a sociálne zariadenia, ošetrovňa , filtoventilácia a tiež márnicu. V prvých plánoch sa počítalo aj s miestnosťou, v ktorej mala byť drvička ľudských ostatkov, ale neskôr sa od toho ustúpilo a ostala len miestnosť pre skladovanie tiel.
Ležadla, zásoby jedla a vody by sa sem doviezli až tesne pred ukrytím obyvateľstva.
Centrálny dispečing a technologická časť sa nachádza na úrovni Strahovského štadióna, 60 metrov nad samotným tunelom. Odtiaľ sa vchádza do podzemia výťahom – 16 poschodí pod zem.
Fotogaléria
Zdroje textu:
- https://www.novinky.cz/domaci/252231-podivejte-se-do-tunelu-atomoveho-krytu-pod-strahovem.html
- http://technet.idnes.cz/video-frekventovany-strahovsky-tunel-slouzi-i-jako-protiatomovy-kryt-1nq-/tec_reportaze.aspx?c=A110503_135145_praha-zpravy_sfo
- http://byznys.lidovky.cz/tunel-skryva-obri-kryt-chybi-jen-drticka-ostatku-fbi-/doprava.aspx?c=A110503_174557_ln-doprava_nev