Ide o veliteľské stanovište jednotky riadenia cestnej dopravy a obnovy ciest [JRCD a OC] pre okres Poprad. Jedná sa o vstavaný, polozapustený STOÚ, 5. triedy odolnosti. Úkryt mal jeden vchod a núdzový výlez. Na vstupe boli pôvodne osadené TP dvere D-4 a na NV bol osadený poklop P-3. VS disponovalo dvoma operačnými miestnosťami, spojovacou chodbou medzi nimi a FVK.
V prvej operačnej miestnosti sa nachádzali pracoviská pre:
- Operačná skupina,
- Operačný dozor,
- Úsek cestnej dopravy,
- Obnova ciest.
Okrem potrebného vybavenia ako sú stôl, stoličky a nástenné mapy a nástennej lekárničky sa tu nachádzal aj hlásič úrovne radiácie typu DC-4A-71 a dvojica telefónov. Zoznam účastníckych staníc potrebných pre súčinnosť s JRCD-OC je uvedený na konci článku.
V spojovacej chodbe sa nachádzala iba skriňa s uloženými dokumentmi.
V druhej operačnej miestnosti sa nachádzali zvyšné pracoviská JRCD vrátane stolov a stoličiek a bol tu umiestnený vchod do núdzového výlezu.
Filtroventiláciu vzduchu zabezpečovala jedna typová stanica FVZ 300c s dvoma nasávacími miestami a teda bez oddelenej PK. Elektrická energia bola dodávaná a závislá na verejnej sieti. Náhradný zdroj nebol riešený. Voda bola napojená na verejný vodovod bez núdzovej rezervy. Kanalizácia bola taktiež napojená na verejnú mestskú kanalizáciu. Sociálne zariadenie tvorilo WC s dvoma samostatnými toaletami a oddelenou umyvárňou, ktoré však nebolo súčasťou VS, ale bolo umiestnené v suteréne budovy pod schodiskom. V týchto priestoroch sa nachádzala tiež sprcha pre čiastočnú špeciálnu očistu osôb a samostatná miestnosť pred vstupom do VS s osadenými plynotesnými dverami D-4 pre uloženie zamoreného šatstva.
Okrem VS bol v suteréne AB zriadený vstavaný polozapustený protiradiačný úkryt pre osadenstvo AB a osoby prevzaté do starostlivosti. Šlo však iba o SPRÚ, preto by bolo nutné za BPŠ vysadiť a zhmotniť pivničné okenné otvory a zbudovať IFVZ. K dispozícii tu bol tiež sklad materiálu CO.
Stav k 2019
Jednotka riadenia cestnej dopravy a obnovy ciest [JRCD a OC]:
K službe boli zaradené pracovné kapacity hlavne z podnikov ČSAD a údržby ciest. V rámci Dopravnej služby by bola taktiež realizovaná napríklad úprava autobusov na autobusy sanitné, alebo prevádzkovanie mobilných staníc pre odmorovanie dopravných prostriedkov.
Úsek cestej dopravy
Vykonáva hlavne:
- Zabezpečuje prepravu nevojenských jednotiek CO,
- Prepravuje materiál k zabezpečeniu záchranných a prvoradých likvidačných prác,
- Odsunuje zasiahnuté osoby do zdravotníckych zariadení v súčinnosti so ZDRS CO,
- Odsunuje osoby zo zamorených priestoroch a bez prístrešia,
- Prideľuje vozidlá jednotkám KMS CO a ZDRS CO,
- Vykonáva dezaktiváciu, dezinfekciu a odmorenie dopravných prostriedkov,
- Vykonáva bežné opravy vozidiel.
Úsek obnovy ciest
Vykonáva hlavne:
- Zabezpečuje zjazdnosť stanovených komunikácii pre pohyb súčasti CO na prísunových a odsunových cestách, hlavne zriaďovanie obchádzok, brodov, provizórnych komunikácii, mostov a pod.,
- Sleduje a vyhodnocuje pozemnú, radiačnú a chemickú situáciu na cestnej sieti,
- K zabezpečeniu vlastnej činnosti vykonáva dezaktiváciu, dezinfekciu a odmorovanie stanovených komunikácii,
- Zaisťuje v spolupráci s VB plynulosť cestnej dopravy,
- Obnovu železničných zariadení (mosty, trate, zabezpečovacie zariadenia a pod.) za účelom obnovy železničnej prevádzky zabezpečujú zvláštne jednotky Ministerstva dopravy (ZJMD).
Účastnícke stanice potrebné pre súčinnosť s JRCD-OC, Poprad:
- ONV – ústredňa, Poprad
- ONV – ŠTOK, Poprad
- VS – ŠTOK, Poprad
- ONV – odbor dopravy, Poprad
- ČSAD – dopravný závod, Poprad
- ČSAD – prevádzkovňa, Kežmarok
- ČSAD – vozovňa, Spišská Stará Ves
- ČSAD – AS, Štrba
- Okr. správa ciest, Poprad
- OSC – cestmajsterstvo, Kežmarok
- OSC – cestmajsterstvo, Spišská Stará Ves
- Cestné stavby, Poprad